Ikan di laut asam di darat…

Posted on: Friday, Jul 16, 2010

Orang jauh berkirimkan surat
Berkali-kali dibaca jua
Ikan dilaut asam didarat
Dalam kuali bertemu jua

=============********||||||||********=============

Terima kasih kepada anak-anak yang ‘suruh’ semua ni, terima kasih jua kepada semua yang merestui, mendoakan, membantu, menyumbang, menghadiri walimah dll.

Jazakumullah khayr al-jaza’.

Daripada,
Hasanah & Irwan


DeliciousHotmailPrintFriendlyTwitterTechnorati FavoritesYahoo MailShare

Blog Dr. Hasanah Abd. Khafidz

Pensyarah Kanan, Bahagian Pengajian Islam, Pusat Pengajian Ilmu Kemanusiaan, Universiti Sains Malaysia, Pulau Pinang.

This blog is a state of interdisciplinarity in me. Enjoy reading!

“Tolong saya, doktor !!!!”

Ops! Nanti dulu !!!
Saya memang doktor.
Tapi doktor yang tak boleh cucuk orang.
Saya memang doktor.
Tapi doktor yang kerjanya sembang-sembang.
Saya memang doktor.
Tapi doktor falsafah dalam bidang SYARIAH.
Bukan doktor yang boleh bedah-bedah.

Pastikan anda sentiasa up-to-date!

Tidak mahu ketinggalan membaca pos baru yang saya masukkan dalam blog ini? Hanya masukkan nama dan alamat emel anda kemudian klik 'Daftar'.
:
:

Powered by GetResponse email marketing software. Try it for FREE!

Twitter Hasanah | “Dok buat apa tu?”

Islamy The Muslim Social Network

Kebenaran Penggunaan Info DrHasanah.com

Creative Commons Licence

Kandungan drhasanah.com oleh Dr. Hasanah Abd. Khafidz dibenarkan untuk digunakan/ dishare/ dicopy-paste di bawah lesen Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 3.0 Unported License.

Users Online

27 Users Online

Most online 511 at 26 July, 2014 @ 2:01 am



Avatar

Akmaliza Abdullah

July 16th, 2010 at 10:36 am
Permalink this comment

1

Alhamdulillah, mabruk.

[Reply]

Avatar

Kak Aila

July 16th, 2010 at 1:55 pm
Permalink this comment

2

Tahniah dan semoga berbahagia selamanya.

[Reply]

Avatar

naseebah

July 16th, 2010 at 3:26 pm
Permalink this comment

3

yang kelam itu kembali cerah bersinar…dan aku masih disini melihat di kejauhan tanpa mereka sedar aku disitu…
“dengar cik adiklah sayang,orang jauh jgn rindu,org yang dekat dengarkan teman…”lagu dulu-dulu..untuk kamu-kamu…

[Reply]

Avatar

Teacher Ros.Al Farabi Tuition Centre,Kepala Batas

July 17th, 2010 at 6:37 pm
Permalink this comment

4

Syukur…moga dapat merawat hati yg sepi..pentas dakwah akan meriah lagi..hayati bahtera ini dgn kesabaran..semarakkan sistem ini supaya ramai muslimah memahaminya dgn kesedaran.

[Reply]

Avatar

Papa mea wish

July 17th, 2010 at 7:39 pm
Permalink this comment

5

BarakaLlahu-lakuma…..amin.

[Reply]

Avatar

Hasanah

July 19th, 2010 at 6:03 pm
Permalink this comment

6

Syukran jazilan. Malu aaaaa….. dah tua2 ni….
Untuk kaum kerabat, visit http://www.drhasanah.com/gallery then click ‘album dot..dot..dot…’
Password required hihii (sila sms)

[Reply]

husniah Reply:

Dr xde akaun fb ke?

[Reply]

Avatar

Hasanah

July 19th, 2010 at 6:25 pm
Permalink this comment

7

Teacher Ros, ‘semarakkan sistem’ ???!!! hihii…
Mungkinkah muslimah boleh menerimanya dengan insaf dan sabar?
Mungkinkah kaum Adam boleh hadam hakikat yang sering tidak mahu dipeduli di sebalik sistem ini?

[Reply]

Avatar

hidayah

July 20th, 2010 at 2:45 am
Permalink this comment

8

selamat pengantin baru dr…smg berbahagia selalu..album dr ada pword,bole ke saya tgok hehe..=p

[Reply]

Avatar

Hasanah

July 20th, 2010 at 12:13 pm
Permalink this comment

9

Cubaan yang baik Hidayah hihii…. maaf, saya segan la. Takut pw tersebar kat student USM terutama student HIS224 :D

[Reply]

Avatar

Aini Hasanah

July 20th, 2010 at 12:50 pm
Permalink this comment

10

Alhamdulillah..selamat pengantin baru dr..:D

[Reply]

Avatar

norasikin

July 20th, 2010 at 3:25 pm
Permalink this comment

11

Alhamdulillah semoga jodoh di dunia ini lebih baik dr sebelum ini…Amin dan InsyaALLAH…..(*_*)
Dr tetap “role model & idola” saya…….
semoga bahagia di dunia & di akhirat sehingga akhir hayat Dr dan keluarga….diam2 ye dah bertemu Prince Charming…..

[Reply]

Avatar

Hasanah

July 20th, 2010 at 3:36 pm
Permalink this comment

12

Aini, jangan bagitau orang Tekun huhuu.
Ikin, tak mau jadi idola. Idola tu maksudnya patung sembahan! uwwaa.. saya bukan patung, not even Cinderella nor that tiny Thumbellina :D

[Reply]

Avatar

Farhah

July 20th, 2010 at 3:39 pm
Permalink this comment

13

Tahniah Dr.. Barakallahu lakuma wa barakah alaikuma wa jama’a bainakuma fi khair..

[Reply]

Avatar

Hamizul

July 20th, 2010 at 4:48 pm
Permalink this comment

14

Salam, wah…senyap-senyap nikah ya dr hasanah, semoga bahagia ke akhir hayat hendaknya, amin.

(Awat sengih je…)

[Reply]

Avatar

Miqdad

July 20th, 2010 at 11:51 pm
Permalink this comment

15

Tahniah Dr. Hasanah, semoga berbahagia sokmo,

[Reply]

Avatar

Noorul

July 21st, 2010 at 4:05 pm
Permalink this comment

16

salam Dr. Tahniah..benarlah janji Allah, disebalik kesulitan ada kesenangan..
Saya terjumpe blog Dr. ni dikala saya terjatuh teruk ditinggalkan lelaki yg hampir sy kahwini..dlm ms yg same adik perempuan, yang kami berjanji utk kawen skali tetap teruskan rancangan dia w/pn sy kecundang..tapi Allah je yg tau prasaan sy menahan rs lihat persediaan kawen adik..slame tu sy x berkongsi ngan mak ayah..hingga saya x mmpu tanggung lagi..sy mintak kebenaran utk menyewa diluar utk cari kekuatan..Dr., salahkah tindakan sy nie..kufurkah sy dgn hikmah yang Allah beri nie..

[Reply]

Avatar

ainhany

July 21st, 2010 at 4:29 pm
Permalink this comment

17

salam Dr.

Tahniah atas pertemuan jodoh ini..Semuga berkekalan. Saya menemui blog dr ini bagi merungkai dan merujuk kes kwn saya yang diceraikan ketika hamil..syukur..info ini amat membantu dan dia sedang menjalani tempuh eddah yang hanya beberapa lagi..semuga dipemudahkan kelahirannya..

bagaimana dgn aurat2 selepas ditalak….? seperti bukan muhram ke?!!

[Reply]

Avatar

norsuzilawati

July 22nd, 2010 at 4:34 pm
Permalink this comment

18

tahniah dr hasanah….

[Reply]

Avatar

Hasanah

July 26th, 2010 at 7:53 am
Permalink this comment

19

:) Terima kasih

[Reply]

Avatar

Kak Odi

July 26th, 2010 at 11:14 am
Permalink this comment

20

TAHNIAH, Hasanah!!!! Semoga berbahagia ke anak cucu, dunia dan akhirat… hadiah syawal tahun ni, ye^_*

kak odi

[Reply]

Avatar

Marhamah

July 26th, 2010 at 11:27 am
Permalink this comment

21

salam doc..wah!! terkezutt!!!hehe..lama tak bertandang..apapun tahniah..apapun cek doakan moga kekal hingga ke syurga..aminnn ya rabbal a’lamin…(smile)

[Reply]

Avatar

Fatimah

July 27th, 2010 at 2:24 am
Permalink this comment

22

Ya Allah, sya betul2 terkejut. Syukur dan semoga bahagia berpanjangan. Dr berani buat kptsan. Saya je yg takut2 wpun istikharah dah. agaknya, belum jodoh kot.

[Reply]

Avatar

Akma Talib

July 27th, 2010 at 6:57 am
Permalink this comment

23

Salam Dr. Hasanah.
Sy pelajar HIS224. sem ni.=]
Sy ikut blog Dr ni lama dah.
Bila dpt update entry ni minggu lepas, sy bukak la, sy tgok, pastu tutup,
Hri ni sy bukak utk entry baru, lps tu, sy prasan comment psl tahniah,
Sy tengok, dr sendiri rupanya,
sebelum ni x prasan, ingatkan org lain,
Apa pun, tahniah utk Dr. Hasanah.
Semoga dr.hasanah dan suami dan anak-anak bahagia dunia dan akhirat.
amin ya Rabbal ‘alamin. =]

[Reply]

Avatar

Hasanah

July 28th, 2010 at 2:00 pm
Permalink this comment

24

Kuliah Selasa minggu lepas, baru 4 hari walimah!
Fatimah, mm… tu lah, jodoh kan… no comment. Jangan terkezut semua ye.

[Reply]

Avatar

ummu hasan

July 28th, 2010 at 5:03 pm
Permalink this comment

25

Assalamualaikum,

Saya tumpang bahagia melihat keceriaan Dr. hari ini.
Benar janji Allah, selepas setiap kesulitan ada kemudahan. Semua perkara yang ditakdirkan adalah yang terbaik untuk kita. Barakallahulakuma wabaraka alaikuma wajamaa bainakuma fi khair.

[Reply]

Avatar

su

July 28th, 2010 at 5:56 pm
Permalink this comment

26

Salam…tahniah Dr. Semoga Dr bahagia bersama dengan kehidupan baru ni. saya sebenarnya takut utk buat keputusan spt Dr buat.Saya juga seorang ibu muda yg kehilangan suami ketika saya mengandung 7 bulan dan ketika usia perkahwinan kai beru 1tahun 1 bulan. Saya takut…

[Reply]

Avatar

Hasanah

July 31st, 2010 at 9:33 am
Permalink this comment

27

Terima kasih & Alhamdulillah, tak stressful loneliness sangat walaupun PJJ (pasangan jarak jauh). Su, apa-apa keputusan pun kena fikir sejuta kali.
Bila saya putuskan untuk terima ustaz Irwan, fuh… tensen yang amat sangat sebab ada pihak-pihak tertentu yang kata saya macam-macam. Saya rasa Su faham siapakah yang ‘biasanya’ tak suka bila si ibu tunggal mahu berkahwin lain, sabar…. sabar…..

[Reply]

Avatar

farizah

August 4th, 2010 at 12:02 am
Permalink this comment

28

salam…Dr tahniah….semoga berkekalan hendaknya…jemput2 la kami kalu Dr wat jamuan nt…husna bgtau kami tadi…dia ikut sya g bilik ptg td…sy gembira Dr dah kawen…:)

[Reply]

Avatar

fathirah

August 4th, 2010 at 6:49 pm
Permalink this comment

29

salam…mabruk ya doc..saya gembira dgr berita ini..
org tekun dh tau la doc..:) barokallah..!

[Reply]

Avatar

noratika

August 8th, 2010 at 12:26 am
Permalink this comment

30

salam ..tahniah DR, semoga berbahagia hingga ke akhir hayat..saya tumpang bahagia melihat keceriaan DR, semoga kehidupan yg dilalui akan dberkati dan dredhai ALLAH..amin..

[Reply]

Avatar

hidayah

August 10th, 2010 at 11:33 am
Permalink this comment

31

Tahniah Dr…Dugaan kita same.Doakan saya menemui kebahagian baru seperti Dr…

[Reply]

Avatar

Idah

September 17th, 2010 at 4:33 pm
Permalink this comment

32

Alhamdulillah, smoga kehidupan dr terus diberkati oleh Allah. amin.

[Reply]

Avatar

Hasanah

September 25th, 2010 at 9:25 am
Permalink this comment

33

Orang Tekun dah tahu? hihii…. ni yang segan. Terima kasih semua kerana mendoakan. Patut lah ramai yang tersengih-sengih bila hubby ada.
Hidayah, Insya Allah ada sinar kebahagiaan yang Allah mahu berikan, cuma masanya sahaja yang berada dalam ilmu Allah. Kebahagiaan daripada Allah tidak semestinya pada diri seorang lelaki. Malah, kebahagiaan boleh jadi dalam bentuk/keadaan yang tidak kita sangka-sangka.

[Reply]

Avatar

anida

November 25th, 2010 at 12:49 am
Permalink this comment

34

salam DR….tahniah selamat pengantin baru……
maaflaa telambat buat ucapan……..

tahniah…tahniah…kalO tak kbratan blew share paswrd..nak tgk albUm kawen dr….=)

[Reply]

Avatar

naseebah

December 1st, 2010 at 8:34 pm
Permalink this comment

35

dr…nama sy naseebah…dr x kenal sy…sy baru pertama kali btandang kt blog ni….tip ada org nama sama ngan sy dh ade dlm blog ni…pepun sy nak cakap…MANA ACI…………KNP SY BELUM …….INI TIDAK ADIL…………..ME TENSI HUUU….PORDIOS…. (titik titik itu menjadi pembayang ayat sambungan..kalo nak tahu apa ayat tuh..jgn lupa SMS..tp dr. xkenal sy kan??hik hik hik…huhuhuh…

[Reply]

Avatar

Noorul

December 6th, 2010 at 4:35 pm
Permalink this comment

36

salam,
Dr, saya nak tanye?
betul ke kalo perempuan x kahwin berdosa?
malah ibu bapa juga berdosa andai anak perempuan tidak berkahwin?
ape maksud hadis ‘ nabi x suke pada mayat wanita yang tidak berkahwin’…?

[Reply]

Avatar

nordiana tajuddin

December 8th, 2010 at 8:37 am
Permalink this comment

37

cxxxxk upanya dr. nie……
[ edited :) by blog owner hihii]

[Reply]